Nyhedsbrev

Jeg er ikke fan af nyhedsbreve. Man kan sagtens udsende nyt fra virksomheden, men mailsene har bare en meget lille interaktion og engagement fra modtagerens side. Sådanne mails ses typisk som spam, og læseren sidder efterfølgende med en nå-følelse uden call to action. Jeg vil derfor hellere arbejde med e-mail-kampagner. Til dette har jeg en udgangsmåde, som er bevist effektiv.

Udarbejde forskellige e-mails som udsendes mandag, onsdag og fredag i samme uge, som har til formål at sælge et bestemt produkt, f.eks. en bestemt cykelmodel. Den første e-mail sendes ud til alle, denne indeholder et salgsargument: hvorfor er dette produkt godt og uundværligt, og hvorfor skal det købes lige præcis nu – der kunne være god rabat kun i denne uge, få antal tilbage, man får noget ekstra med… Noget der får folk op ad stolene og får dem til at handle nu og ikke i næste uge, eller næste måned.

Om onsdagen udsendes en ny e-mail. Dem som købte om mandagen modtager ikke denne. De som åbnede i mandagens, får en e-mail med et nyt salgsargument, til lige at vippe dem helt over vippen. Modtagere som man umiddelbart ikke kan se nogen respons fra, de kan evt. modtage den originale e-mail fra mandag, men med en ny emnelinje.

Fredag udsendes en tredje og sidste e-mail. Denne indeholder endnu en gang et nyt salgsargument. I alle tre e-mails fremhæves deadline kraftigt.

Jeg har set en person lykkedes med at sælge fugerensere til 276 kr. pakken, ved sådan en e-mail kampagne bestående af 3 e-mails lykkedes det hende at omsætte for 100.000+ kr. Det kræver selvfølgelig øvelse, men det er værd at satse på fremfor de gode gamle nyhedsbreve, som ingen alligevel læser.

E-mail kampagne

Nedenfor har jeg lavet et rough draft til en e-mail kampagne, som har til formål at sælge Mix Pro USB 2 i 1 Cykellygte. Fra jeg valgte hvilket produkt, jeg ville markedsføre til mine draft var færdige gik der omkring 45 min (man kan dog genoverveje nogle af argumenterne i e-mail 2).

E-mail 1:

Emnelinje: Har du set lyset?

Indhold: Bladene skifter farve, temperaturen falder og mørket nærmer sig. Disse ting er alle tegn på, at efteråret for alvor står på spring. Og for os cykellister betyder det også, at der skal lys på cyklerne. Så har du set lyset på din cykel?

Hvis ikke, så har vi en god nyhed til dig.

Cykelexperten hjælper dig til nemt at se lyset. 

Netop nu kan du få nogle smarte cykellygter til din jernhest, som er lette at montere og intet hverken fylder eller vejer, så de skaber ikke øget vindmodstand eller tynger dig ned i efterårskulden: Mix Pro USB 2 i 1 Cykellygte for kun 169 kr. Spar 57,6%, men tilbuddet gælder kun til og med på søndag, samtidig kommer mørket nærmere og nærmere, så skynd dig. (Indsæt billede af lygterne)

Køb kun lygterne, hvis du vil have lys, som er lovpligtigt, holder længe og bare er dejlig nemme at håndtere.

E-mail 2:

Emnelinje: Vi har en tilståelse

Indhold: I sidste mail skrev vi noget ala ”Køb kun lygterne, hvis du vil have de lygter, som er lovpligtige og holder længe”.

Men sagen er den, at lygterne kan bruges til så meget mere end det!

Oh jo, er du bims lygterne er lovpligtige og lyser længe. Men de kan også…

Bruges til at…

  • Finde nøglehullet en sen fredag aften
  • Lede efter telefonen, når du taber den en mørk morgen, mens du løber efter bussen
  • Skabe en romantisk atmosfære i baglokalet sammen med den søde kollega
  • Tjek om den påkørte har hjernerystelse ved at lyse dem i øjnene
  • Fortæl børnene en uhyggelig nathistorie med oplyst ansigt
  • Lokalisere dit ur, når du taber det i åen – lygterne er nemlig vandtætte
  • Og meget meget mere…

Hvis vi har overbevist dig, at cykellygten er uundværlig, så skynd dig at sikre dig dine. Til og med søndag kan du købe Mix Pro USB 2 i 1 Cykellygte for kun 169 kr., spar hele 57,6%.

E-mail 3:

Emnelinje: Let, smart og alle kan være med.

Indhold: I tredje e-mail ville jeg inkludere en video, som viser, hvor let det er at benytte lygterne, hvor let det er at sætte dem på cyklen, hvor let det er at oplade dem, mv.