De bedste cases med links

Jeg vil fremhæve følgende projekter/opgaver, som jeg har arbejdet på:

Ledig-Lars

Jeg var i en årrække været webmaster for et nu dødt website, www.Ledig-Lars.dk. Formålet med Ledig-Lars var at skabe et website for ledige, hvor information fra forskellige instanser var samlet et sted, der var inspirations indlæg fra gæstebloggere, samt et forum hvor brugerne kunne samtale og diskutere.

Websitet var opsat i WordPress og jeg stod for alt det tekniske. Jeg læste korrektur, uploadede artikler, satte dem op med tabeller og billeder. Jeg skrev SEO-tekster til de forskellige artikler vha. Yoast SEO. Jeg oprettede nye afsnit, sider, widgets, mv. Jeg installerede forskellige plugins for at gøre siden mere sikker mod bot-angreb og spam-kommentarer. Og så var jeg sparringspartner ift. konventioner, brugervenlighed og navigation på siden, når der skulle traffes forskellige valg.

Jeg arbejdede i HTML og CSS, da temaet var hjemmekodet – skulle der derfor foretages ændringer i forsidens elementer, så skulle disse ændringer ske gennem HTML.

Her er link til min portfolio, som beskriver casen yderlig.

Hvidovre Attack FC

Jeg har frivilligt været en del af Hvidovre Attack Floorball Clubs kommunikationsteam siden 2013.

Jeg er webmaster for deres hjemmeside, hvor jeg både selv skriver nyheder (kampreferater, præsentation af nye spillere, gør opmærksom på forskellige arrangementer, mm.), uploader indhold og sætter det pænt op med billeder. Derudover er der den daglige drift, at sikre alle elementer af siden er opdateret og funktionsdygtige – hvis ikke så selv forsøge at fikse fejlen og ellers kontakte supportteamet. Henover sommeren har klubben skiftet CMS og jeg har i den forbindelse været med til at beslutte det nye udseende.

Så er jeg med inde over klubbens sociale medier. Jeg er sparringspartner for dem, som styrer Instagram og Snapchat, særligt Snapchat ved jeg en masse om, da jeg skrev speciale om 20-30-årige brug af Snapchat. Jeg står selv for klubbens Facebook-side, her skriver jeg ligeledes selv indlæg og blot poster andres, jeg opretter begivenheder for elite-holdenes hjemmekampe. Osv. Osv.

Jeg har tidligere stået for det kvartalvise nyhedsbrev, hvor jeg selv skrev, opsatte og udsendte nyhedsbrevet til klubbens medlemmer, sponsorer og samarbejdspartnere.

Derudover laver jeg forskelligt grafisk arbejde. Jeg har lavet bandereklamer, kampprogrammer, invitationer til 20 års jubilæum, samt coverbilleder til specielle Facebook begivenheder.

Her er link til klubbens hjemmeside og klubbens Facebookside.

Her ses eksempler på noget af det grafiske materiale, jeg har udarbejdet for klubben. 

Mit bachelor projekt med Rundetaarn

Min gruppe og jeg samarbejdede med Rundetaarn i vores bachelorprojekt, hvor vi arbejdede med deres hjemmeside. Vores fokus var, hvordan Rundetaarn kunne udvide deres gæsters oplevelse gennem deres hjemmeside. Til dette udarbejdede vi mock-ups til en ny sektion på deres hjemmeside: en undervisningssektion. Mellemtrinnet i folkeskolen har et forløb i historie, hvor Rundetaarn indgår, derfor fandt vi det oplagt at opbygge et univers til denne målgruppe. Meget af tiden gik derfor på at interviewe lærere ift. hvilke behov de har og sammenligne det med det indhold, som Rundetaarn på nuværende tidspunkt har på deres side.

Optimering og brugervenlighed

Dette førte til en omstrukturering og derved en forbedret navigation. Da vi gennemtravlede deres hjemmeside, fandt vi flere ting, som sagtens kunne forbedres ift. brugervenlighed og derved en optimering af deres hjemmeside. Disse anbefalinger gik særligt på deres design, at der fandtes forskellige design på forskellige sider, man kunne derfor føle, at man kom ind på en hel ny hjemmeside. Samtidig var deres navigation til tider mangelfuld ift. breadcrumbs eller anden navigation og man kunne derfor til dels fare vild. Samtidig fandtes der utrolig meget data på deres hjemmeside og det var derfor meget forvirrende, da der også fandtes indhold, som man ikke nødvendigvis forbandt med Rundetaarn.

Derudover var mit bachelorprojekt med til at give mig evner som bindeled, at kunne bygge bro mellem hvad Rundetaarn som afsender ønsker, men samtidig undersøge, hvad kunden faktisk vil have, og så få lavet et kompromis som begge parter kan være tilfreds med.

Her er link til min portfolio, som beskriver casen yderlig og Link til Rundetaarns hjemmeside.

Samarbejde med Passagerpulsen fra Forbrugerrådet Tænk

Så har jeg samarbejdet med Passagerpulsen for at skabe bedre kendskab til dem og deres arbejde blandt pendlere. I denne forbindelse kom min gruppe og jeg med forslaget, at udvikle en ny platform. Her kunne forskellige problemstillinger belyses, og blive stillet løsningsforslag, forbrugerne imellem. Men vi kom også med forskellige forslag, som Passagerpulsen kunne benytte til at blive mere synlige på Facebook.

Vores råd ift. Facebook gik bl.a. på:

  • Udarbejdelse af en indholdsplan, for at sikre kontinuerlig aktivitet på deres side, og derved sikre opslag selv, når der var travlt på kontoret. Samtidig sikre indhold, som skaber debat og diskussion og på den måde engagement, som er godt ift. algoritmerne og blive set på Facebook blandt flere.
  • Udvælge en målgruppe. Selvom deres fokus er samtlige passagerer i Danmark, så fokusere på en mindre skare, da man ikke kan fangne alle. Hvis man forsøger at ramme alle, så rammer man i virkeligheden ingen.
  • Forslag til indholdet, at det er brugbart for modtageren, og ikke alt sammen afsender-orienteret. Man skal hele tiden have modtageren for øje og tilse dem, ellers så boykotter de en. Ligeledes kom vi med forslag til at skabe engagende indhold gennem en række redskaber.

Her er link til min portfolio, som beskriver casen yderlig og link til Passagerpulsen.

Mia*P Stof

Jeg var hyret som webekspert af en iværksætter, som ville åbne butik og webshop med salg af stoffer og sy-artikler. Omsætningen var dog ikke tilstrækkelig og hun måtte derfor lukke igen.

Jeg rådgav ift. designvalg af webshoppen samt hendes brug af Facebook. Her gik mine råd på udarbejdelse af en indholdsplan for at sikre indhold, som primært er til for modtageren, altså brugbart for dem, og kun i ca. 20% af tiden sælgende med varer og tilbud, bruge Facebook til at reklamere for hendes systuer, mv. Grundlæggende det samme, som jeg beskrev for Passagerpulsen og som jeg kommer nærmere ind på i blogindlægget om Yderlig Markedsføring på SoMe på denne side.

Ift. designvalg, der diskuterede vi de forskellige menuer og deres formål og fokus. F.eks. at hovedmenuen primært er for nye kunder, og den øvre secondary menu kan indeholde mere om-siden, login, mv. Og hovedmenuen skal afklare diverse spørgsmål og være hjemmesidens omdrejningspunkt. Der blev diskuteret farvevalg, brugen af billeder, og automatiske slideshows, designenes opsætning og responsivitet.

Her er link til min portfolio, som beskriver casen yderlig.